mandag 14. oktober 2013



Hei Igjen.

I dag har  det gått i ett.
I øyeblikket er jeg sykemeldt, så etter å ha vært på jobb noen timer i formiddag. så var lysten stor for endelig å sette i gang med dagens prosjekt.

Som jeg nevnte for dere i går, så er planen å lage lerreter med juleevangeliet. og i dag er det akkurat det, som jeg har brukt tiden min på.

Fremgangsmåten på dette prosjektet er nok ikke sådan som dere tror. 
I fjor  brukte jeg decoupageteknikken De ble jo fine de og.
 men det var utrolig vanskelig å få det jevnt og ikke minst skulle der så lite til, før der gikk hull i servietten.
 Så i år, har jeg tenkt og tenkt....  måtte bare finne en løsning, som var enklere og mere holdbar.

og Endelig fant jeg løsningen til dette prosjektet. :) 
tro det eller ei... men det ble faktisk flisofix..... og det funker.

 
 
fremgangsmåten:
Ta servietten å del laget med trykk fra de andre.
Dette legges med baksiden opp og flisofixen. legges oppå
.( pass at flisofixen ikke stikker utforbi, for da henger den fast )
legg ett stykke mat / bakepapir over, før du stryker.

Når dette er gjort, må du dele flisofixen. Papiret på baksiden er vanskelig
å få  tak i . men med litt tålmodighet, så går det. ;)


Når du har fått serviettlaget skilt fra papiret, er det på tide å stryke det på lerretet
 Jeg har valgt å gi lerretet noen strøk med maling, det blir utrolig fint, for da kommer malingen
frem under servietten.


 


 
 

 
Det første lerret,  kaller jeg prototypen. Eg  måtte liksom sjekke at dette funka..
 
 Her har jeg ikke malt før etter at servietten er montert. 
 
 
På det andre.
startet jeg med å male noen strøk, med rosa, og lysegrå maling.  Da det var tørt, monterte eg
servietten og til slutt har jeg gnidd på glitterlim .
 
 
Det 3 og siste. har jeg malt i brune toner. Kobber, gull og sølv.
 
 
 
 
 Så dette var altså dagens økt.  tror jeg skal være fornøyd, med dette.
lurer virkelig på hvor mange eg må lage av disse ????
 
Det er utrolig godt å være her igjen. og kjekt å se både Lonni og Thrine herinne. <3
og Hellemor <3  eg  gleder meg kjempemasse til å treffe deg også.  Galgleder meg til julebyen ..
 
stor klem fra Nita.
 
Ps: eg må bare få gjort noe med billedkvaliteten. ( håper dere klarer å 
danne dere ett inntrykk ut fra disse bildene. ;)  
 
  tror eg må tyvlåne canonkameraet til gubben .
 
 

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar