onsdag 23. oktober 2013

forberedelser på høygear!

Dagene flyr av sted.
Hver dag  blir der brukt mangfoldige timer,  i min lille boble. hvor jeg storkoser meg med å lage diverse varer som skal bli med til julebyen i november.




 Butikkene er jo etter hvert begynt å bli fylt opp med
diverse julepynt , jule-tips og annet som hører med julen.


Inni dette  bladet har jeg funnet en del inspirasjon allerede, Eg er sikker på dere også har
funnet inspirasjon i tilsvarende blader.
Åhhh det er gøy med jul :)
 
men før det blir skikkelig jul så er det som sagt  julebyen 23  - 24 november...
 
 
 og i den anledning.  blir der laget en del varer. Jeg er veldig glad i vintage stilen. så mye av det jeg lager  er i den kategori..
Her er det nøkkelskap. som i skrivende stund, mangler knotter/ håndtak  + ett par strøk med klarlakk.
.
 
serveringsbrettet  og stearinlysene skal også være med .
og så er det bare å starte på putesyingen.  de fleste motiver som skal brukes på putene  er etter hvert klare nå.
 
 Dette år skal jeg prøve noe nytt også!! Eg fikk tips i en av de mange håndarbeidsbøker  jeg har. 
Der hadde de laget Magebelter til å sette på putene.  på den måte , kan man bruke samme pute mange ganger , men bare bytte ut magebeltet etter årstid  og humør. ;)
Eg synes det høres ut som en super ide'. Hva synes dere ???
 
 
Nei nå må eg tilbake til boblen min.
ha en fin fin kveld.
klem Nita.
 

3 kommentarer:

  1. Så fine saker du lager, og kjekt å være med på "julebyen"
    Hadde jeg bodd litt nærmere ville jeg tatt turen dit....

    ha en fin dag1

    SvarSlett
  2. Kjempefint det du lager:-) Min datter har laget et skrin på sløyden, men fikke ikke male elller lakke det der, så det er trehvitt. Hvordan kan vi pynte det?

    SvarSlett
    Svar
    1. Hei Janne.
      beklager at eg ikke har svart før!! Nå når jeg dekorerer med decoupage, så starter jeg alltid med å male med en lys farge. . jeg bruker vanlig vannbasert interiør maling. helst lysegrå, synes det blir finest, den helt hvite, blir veldig skarp til motivene.

      Etterpå klipper eller river jeg servietter, hvor jeg bruker det ytterste laget. . decoupagelim får du tak i på en hobbybutikk. . stryk først ett lag med lim deretter legger du forsiktig servietten på og stryk forsiktig over servietten sådan at det blir glatt og fint. før du legger på et lag med lim. la det tørke. legg gjerne flere lag på med lim.
      ( jeg bruker alltid siste strøk med klarlakk. da vet jeg at det tåler litt vann også :) Lykke til ;)

      Slett