onsdag 17. april 2013

gamle vaser ble nye :)

 ja  så var eg endelig tilbake igjen. Eg kan ikke akkurat si at tiden har stått stille ,selvom eg ikke har vært innom her.  for det har faktisk blitt  til en del prosjekter i tiden som gikk. og i dag tenkte eg at dere skulle få se ett av de.
 
 
Disse to vasene fikk jeg for etterhvert ganske mange år siden men de har vært gjemt vekk en del år nå, for fargene gjør at de ikke er det enkleste å pynte med ( passer liksom ikke inn noe sted)
Planen var å male de lyse så de kunne brukes flere steder i huset.
Jeg startet med å lage små blomster i silkis og så malte jeg vasene 2 strøk med lysgrå maling.
 
Etterpå det så fannt jeg frem relieffpasta og penslet på . dette ga en veldig fin effekt på vasene.
Da alt var tørt malte jeg ennda ett strøk med gråmaling, eg prøvde å ikke male på pastaen for å få ett fargespel i overflaten.
Tilslutt fannt jeg frem limpistolen å limte på
de tørkete silkisblomster.
Etter at limet hadde størknet  malte jeg blomstene med perlemorsmaling og som finnish ble hele vasen sprayet med klarlakk.
 
Eg valgte å bruke dette års første jordbær ( godt nok utenlandske men men ) som pynt isammen med vasene.  Og eg må jo bare fortelle at de smakte aldeles nydeligt og skikkelig ¨sommer¨.










Jordbær spises med sølvskje  og denne vakre her fikk jeg i brylluppet mitt av mor og far som hadde klart å oppdrive sølvtøj i samme mønsteret som eg fikk av mormor.
 Til brylluppet fikk jeg nemlig også sølvtøj av min mormor  som hun hadde fått fra sin mor. da hun giftet seg i 1906. sølvskeien har sin egen lille historie, som er mye verd ( iallefall for meg ) ;)
 
takk for at du kikket innom og legg gjerne ett lite spor  da finner jeg deg mye fortere.
 
klem nita.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar