søndag 24. mars 2013

Endelig en plass til lys.

For en stund siden gjorde jeg ett skikkelig kupp.
Var innom Coop bygg på Forus. og de var i full gang å finne frem til sommersesongen. ( tydeligvis hadde de funnet noen ¨gamle¨ trekasser på lageret fra i fjor, som de ville bli kvitt).   4 kasser i ett sett i 4 forskjellige strørrelser  til 10,- kr.  jeg  kjøpte 4 sett alså 16 kasser.

Akkurat der og då tenkte jeg ikke så mye på hva de skulle brukes til, det har kommt senere.
I alle interørbutikker i øyblikket er der ett flust med kasser til diverse. også til lys.  ( men jeg er ikke sånn som andre, jeg liker min egen vri.) så nå har jeg malt to av de brune trekassene og vips  en ny plass for telys og kronelys. JIIIPPPIII.
Det var ikke det enkleste å male disse, for egentlig hadde jeg lyst å beholde den svarte stålremse som er rundt kassen, men den er naglet fast så det gikk ikke.
Heldigvis så var håndtaket montert med skruer så det kunne iallefall tas av.
Deretter ble kassen malt 3 strøk med lysegrå maling. ( ikke så veldig gla i helt hvit. )

Da alt var malt tok jeg grov sandpapir og slep alle stålremsene.  Helt umuligt å få vekk alt, men syns det ble helt greit, ser jo bare slitt ut nå og den looken liker jeg veldig godt.
Etterpå var det bare å montere håndtakene på  igjen og fylle på med telys.


Siste helg sydde jeg som dere kanskje husker,  ny brødkurv  og pludselig oppdagte jeg at jeg hadde ett ekstra stykke med muffins liggende.  ( ikke klarer jeg å huske hva tanken var med den, det er jo ett helt år siden ,jeg lagte de )  men men det gjør vel ingenting. thi hi

 Så nå har jeg også gjort som Janne,
 http://janneskreativeverden.blogspot.no/
laget en pose til alle plastposene.  10000 takk for alle dine flotte tips Janne , bare elsker bloggen din <3

Var så heldig å få noen av mors gamle hæklede blonder og de ble skikkelig finne i enderne på denne posen. ( syns iallefall jeg )

I går da jeg holdt på å rydde ute i inngangspartiet, komm pludeselig en tanke til meg.  Denne ide' satt jeg å jobbet med i går kveld. og i skrivende stund ligger den til tørk , her kommer en liten sniktitt, med det endelige resultat, få dere vente på , satser på at jeg skal bli ferdig i inngangspartiet i løpet av dagen ,må bare ta meg en tur til Hana og handle litt blomster .



Håper dere har likt besøket hoss meg og fått litt inspirasjon
 og så  ønsker jeg ¨ adle i hop ¨ en nydelig palmesøndag

klem nita

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar