mandag 18. mars 2013

¨Ny¨ kommode og annet kjekt



Morgenen her var bare nydelig, solen hadde nemlig funnet veien inn gjennom kjøkkevinduet. og det måtte eg for-evige.


I helga fikk eg gjort ganske mye forskjelligt. ikke så lett, når formen er dårlig og man bør holde seg innendør, da er det virkelig dejligt å ha ett hobbyrom og masse kjekke ideer.
Eg har veldig lenge gått og sett meg lei på 2 ting på hobbyrommet mitt og i helga satte eg igang.
Startet med denne grusomme skuffen på pulten min. (som dere kanskje kan se, har dette tidligere vært pult på ett barnerom)  og som så mye annet som blir kassert, ble også denne flyttet inn på hobbyrommet til hun mor.  og jeg som er glad i gjennbruk, finner som regel en løsning istedet for å kaste. he he .


Denne skuffen var  full av fæle klistermerker og de satt GODT fast.
Eg har sett på tv.  noe som virker på Klister ,  tenk dere, det er majonaise!! 
så skuffen ble smurt inn i dette og fikk stå til dagen etterpå.
 
I mellomtiden ( for eg viste jo at dette ville ta tid) så startet jeg på prosjekt nr 2.
 
Jeg har lenge sett for meg hva jeg skulle gjøre med denne. så nå var det bare å sette igang.
Startet med å finne 5 forskjellige servietter som hadde motiv som gikk over 2 sider.
tektsten som guttungen har rablet . mÅtte dekkes med hvit malig. 
og vips.... etter litt liming, glatting og riving.     VOILA.
Ved siden av skuffeseksjonen har jeg en annen hylle på hjul,  og nå blev  den jo selvfølgelig utrolig kjedelig ved siden av, så da fannt jeg servietter til den også,   Jeg ønsket jo å ha samme stilen, så jeg måtte trikse og mikse for å finne nok servietter.
 

Satte på litt tekster på slutten for å få fronten mer levende. 
utrolig hva man kan lage med litt servietter.
 
****
 
og så var det jo skuffefronten min.
vente vente
 
 
 
Dagen etter var det bare å begynne å skrape av.( dette var veldig enkelt,  for majonaisen hadde fått lov å sette seg fast i papiret.)
Til slutt vasket jeg med zalo for å få vekk all fettet.
Skuffefronten var full av skraper og litt tusj, så eg grunnet med hvit maling før eg startet prosjektet mitt.
 
 
 
 
Etter håndtaket var på plass igjen, var jeg ganske så fornøyd med alt.        Tenk  3 ¨nye møbler ¨ på en helg. jippii.
 
I ventetiden fikk jeg gjort andre ting også, men det få vi ta i mårå. nå venter guttungen min på middag .
 
Ha en fin fin kveld .
klem nita

6 kommentarer:

  1. Så mange fine ting du har fået lavet.
    Det blev jo rigtig flot.
    Rigtig god og dejlig dag til dig.
    Klem Lonni

    SvarSlett
    Svar
    1. tusen takk Lonni
      Det gør mig glad at høre at du kan lide det.
      er i hvertefald blevet ganske så tilfreds selv
      hyg dig og ha en fin aften
      klem Nita

      Slett
  2. WOW WOW!!!! Kommoden/skuffene ble rålekker! Mye arbeid, men nå kan du bare nyte synet av det flotte du har laget:)
    En annen superenkel ting du kan bruke er Citrusrens - Den fjerner alt av gammel tape/lim - spray på - tørk av, ikke noe mer enn det:))

    Tusen tusen takk for hyggelig kommentar hos meg!:) Og jeg blir sååå glad om du låner ideene:))

    Ha en fin fin kveld!
    Klemmer fra Janne

    SvarSlett
    Svar
    1. 1000 takk for tipset Janne. skal prøve det neste gang!
      og så bra eg få låne ideene dine. er mye eg har lyst å lage. altid like inspirerende å titte inn på bloggen din.
      ha en nyedlig kveld.
      klem nita

      Slett
  3. Takk for kjempekos kommentar :))og bra du ikke hadde "svanet"meg hi hi ;)
    Nå skal jeg ta å legge deg til blogg-rollen min,det har jeg glemt å gjøre :/

    Nydelig den kommoden,flinke du :))

    Klem på klem fra meg

    SvarSlett
  4. Veldig flotte resultater! Jeg holder selv på med et skoleprosjekt hvor jeg skal redesigne en kommode. Jeg lurer på hva du har brukt for å lime/feste på serviettene?

    SvarSlett