torsdag 21. mars 2013


Gjenbruk på sitt beste !!!



Her ser dere det som jeg lovet igår!!
som de fleste gjemmer eg også handleposene når eg kommer hjem etter en handletur.  De fleste blir gjenbrukt til å kaste husholdningsaffald i.  men som dere ser, fikk denne en helt annen skjepne.

Dere ser nemlig det, at da jeg til jul var på juleshopping var jeg heldig å få julegavene utlevert i denne posen en dag jeg var på H&M.

Akkurat der og da, hadde jeg vel ALT for travelt til å feste meg med hvor fine denne posen egentlig var.
Det var først da jeg kom hjem , da så jeg fort at denne faktisk kunne brukes til å pakke inn julegaverne i og legges under treet. for med en rosa sløyfe på, så ble den ganske fin.

Men allerede da så jeg også for meg, at denne posen skulle jeg bruke til noe, ikke bare kaste den sånn som alle de andre poser.



For noen uker siden bestillte jeg en del servietter hos


http://www.serviett-hobby.com/60329280

 og akkurat denne servietten så jeg for meg skulle brukes til dette,

Så da var det bare å finne frem ett stykke lerred som jeg kunne lage decoupage på.

Som pynt tok jeg ett smalt sløyfebånd, som jeg trødde perler og gjennomsiktige plastblomster på.  
 
 
 
Posen klippet jeg sådan at remsen ytterst til høyre forsvannt og så sydde jeg de 3 sidene sammen. rett mot rett.  Etterpå brettet jeg hjørnet i en spiss og sydde på tvers, på den måte fikk jeg også bunn i posen
Det samme gjorde jeg med et stykke quiltet stoff ( egentlig ett gammelt sengeteppe, fra min tid som Interiørleder i Skeidar, for noen år siden )
 
På trykket jeg hadde limt, monterte jeg et stykke gjennomsiktig plast, sådan at dette også skulle bli vanntett som resten av vesken.
 




Til slutt sydde jeg veske og foer sammen opp i åpningen  rett mot rett, brettet sådan at en liten kant av foerstoffet  er synlig som en bord på utsiden.       Da jeg hadde sydd hele vesken sammen oppe, måtte jeg lage en åpning inni siden på foret sådan at jeg kunne snu vesken tilbake til rettsiden
 og her er så ett bilde av det ferdige resultat. 
 hvem hadde trodd det om en julepose fra H&M???
 
 
Eg forsto det på kommentar igår at det var vanskelig å legge seg på som følger, lurer på om der er noen andre som har prøvd og ikke fått det til ??   Hadde jo vært greit å vite det , for da må jeg vel kanskje ta kontakt med noen !!!
 og en annen ting??  Det er ikke hver gang at bildene kommer frem når jeg har lastet de ned, er der noe eg gjør feil, eller opplever dere andre også dette ?
 
men uten om det, er kvelden fin og eg ønsker  alle dere en fin fin kveld.
 
klem Nita

1 kommentar:

  1. Åhhhhh du kreative - dette ble skikkelig flott!!

    Nå har påsken startet for min del. Drar til Nordfjord i morgen, og skal ha nesten to uker påskeferie der - gleder meg!!

    Ønsker deg en flott påske!

    Klem fra Hildegunn

    SvarSlett