onsdag 13. mars 2013

Tid for en god bok.


Når man er som jeg kjempeforkjølet, er det godt å ha en god lesekrok  hvor man bare kan slenge opp beinå  med en varm kop the og en god bok.   

                               *** LYKKE ***

Men før eg gjør det har eg lyst å vise dere de fine Silkis-hjerter eg lagde i helga. I dag gjorde jeg den siste finpuss.   jeg slep med sandpapir og etterpå malte jeg de med perlemorslakk.
 
 
 
 
Jeg startet som sagt med å lage disse en lørdagskveld. kjevlet de ut så de ble glatte og fine .Etterpå fannt jeg kniv og skar ut 4 hjerter.
Jeg fannt ett smykke på badet som har veldig fine ornamenter på, så da brukte jeg dette til å prege hjertene med mønster.  Tilslutt la jeg de flatt for å tørke. Og nå kommer spørsmålet til dere ????
hva skulle jeg ha gjort for å få de HELT flate. disse ble nemlig litt ¨skeive ¨ tiltross for at jeg la de i press under 10 bøker ( godt nok først dagen etterpå ) 
 Men nå til dagens bokanmeldelse i godstolen med kosepute og pledd og the i favorittkoppen.  thihi
.
Har netopp lest en knallbra bok ** Jenta på klippen  skrevet av Lucinda Riley**
kan absolutt anbefales. hvis du tilfeldigvis også er en lesehest, som ikke klarer å legge vekk boken før du er ferdig.  thi hi.  Denne bok går gjennom flere generasjoner og fletter sammen nåtid og fortid på en spennede måte som gjør at du bare ikke klarer å slutte å lese. må bare ,må bare, en side til ....
 
En annen god bok jeg har lyst å anbefale( skimter dere så vidt på bildet over her).
Krystallslottet av Jeanette Walls
Dette er en selvbiografi som er så bra skrevet !!Bak på boken står der ¨ en sann historie om fattigdom, galskap og kjærlighet som beviser at virkelighet lett overgår fantasi.... merk dere disse ord.
Denne bok er så utrolig vond !!og vanskelig å forstå !! Tenk at disse stakkar barn i det hele tatt overlevde ( var så sint mange ganger i denne bok og forstår ikke at det er mulig.... 
 
Tenkte eg skulle bruke anledningen til å vise dere noen av tingene jeg har laget med Decoupage.  Den første ting jeg prøvde meg på var theskrinet mitt, ( hadde ønsket meg ett sådan i flere år og da jeg pludselig fannt ett i ubehandlet tre hos Kreative Hender (står i blogglisten min ) så var jeg bare såååå glad.
Etterpå har det blitt både kopper, bilder, puter  som dere faktisk kan se på bildene jeg har lagt ut idag.
 
 
 
På dette bilde ser dere deler av theskrinet. Har dekorert det både inni og utenpå.  Som dere kan se står der skrevet Bonheur inni lokket hvilket betyr ***LYKKE*** har fått forespørsel om å vise hvordan jeg laget dette, så jeg få lete i bildene mine og se om jeg kan lage ett innlegg til glede for deg Hilde :)
Thekruset er ett av mange  jeg har lagd.  Disse bruker jeg like ofte, som vist  her, til blomsteoppsatser.eller twist, syns det bli mye koseligere og mer personlig  ( gir ofte disse vekk i vertinnegave)
 
Opp forbi er der bildde av godstolen min.  der ser dere en av putene jeg har laget + ett krus ( egentlig ett kaffekrus, men det går fint an å drikke the av det og  he he )
Disse jentene på motivet, har eg blitt veldig glad i og de synes på mange av tingene jeg har laget.
 Er der noe du liker, er det bare å spør!! hvem vet, kanskje har eg noe på lager  :)
 
 
Håper du har kost deg  her hos meg.
 
hadde vært koselig om du legger igjen en kommentar, så jeg vet om bloggen min faller i smak.
 
Strever med å finne knappen til følgere , men eg gir ikke opp . 
og klokken stemmer ikke heller ????
 
ha en fin onsdagskveld.
klem Nita
 

4 kommentarer:

  1. Det er en rigtig fin blog du har her med mange kreative ting og inspiration.
    God bedring og god aften til dig.
    Klem Lonni

    SvarSlett
    Svar
    1. Ps: englen på mit billede i mit indlæg fra stuen er en lille guld engel og er at se øverst til højre. Den hænger på grenen i loftet.

      Slett
    2. åhh nu så jeg den.
      Så dejligt med en ægte dansker herinde, skønt at få lov at skrive på dansk igen, det er sørme længe siden .
      gjæder mig til at følge din blogg . knus fra Nita

      Slett
  2. Hei og takk for hilsen!
    Kjempekoselig stemning her hos deg.
    "Jenta på klippen" likte jeg godt, den andre har jeg ikke lest...så takk for anbefaling :)
    Blir for lite tid til lesing, men håper å ta igjen litt i påsken :)

    ha en fin helg

    SvarSlett