torsdag 28. mars 2013

god påske og velkommen !!

Så ble det endelig tid til å stikke innom her igjen.
Det å pynte inngangspartiet tok myyyye lengere tid enn eg hadde tenkt.  Fikk det liksom ikke til denne gangen.  Eg blir jo kjempeinspirert av alle dere flinke bloggere herinne i blogglandia og ide'ene og tipsene er mange. Det kan jo ha vært grunnen til at eg ikke fikk det til thi hi ... dere er jo så flinke
Men endelig etter  å ha tenkt og tenkt er jeg endelig blitt fornøyd. 

Kabeltromlen har jeg hatt lenge, Har tidligere hatt den inne undet taket men nå har jeg satt den mye lenger frem.
Grunnen til at jeg gjorde det, var at nå som våren og sommeren er på vei, er dette en fantastisk fin solplass og ettersom terrassen min vender mot vest, er det først ut på ettermiddagen at det går an å nyte solen der.
men nå har jeg muligheten for å finne frem liggestolen og en god bok og faktisk bruke inngangspartiet som en kosehjørne. jippiii.






Bakerst i bildet synes hageporten ( mannen bruker å ta den vekk hele tiden ¨ for den er i veien¨ sier han )  Eg syns det er dumt den bare skal stå der,å rote, så nå tok eg den rett å slett til ¨pynt¨
 
 



Porten er malt med samme farge som alle listerne på huset. så eg syns det ble ganske fint.
Som pynt  har jeg bundet en bjørkekrans og knyttet en blonde på.

Støvlene er de som blir brukt, når man skal en rask tur inn i skogen rett bak huset. 
Her ser dere at dette er en fin solkrok. 
Bildet tok eg i går på ettermiddagen, men i dag har jeg sittet der fra 9.00 til over 14.00  oghar fått sol i massevis og eg har på følesen at dette blir en oppholdsplass som kommer til å bli ofte brukt fremover.
 På den andre siden av inngangsdøren har jeg satt benken fra garderoben. Inni har der kommet 2 kurver til diverser ¨rot¨  og  oppå har jeg lagt  sitteputen og hjerteputen  som eg pludselig bare ¨måtte¨ sy for å få det akkurat sånn som eg tenkte.. thi hi  og så har eg pyntet med en kurv med påskeliljer og perleblomster.
påskeegget har også funnet veien til benken , lurer på om der er snop oppi????
Eg ¨Måtte¨også en liten tur innom symaskinen å sy nye puter .En sittepute og hjertepute.
Og her er så ¨tanken¨som pludselig komm til meg for mange dager siden.....
Måtte jo bare ha ett nytt skilt!! nå er det tørket og lakket. så nå tåler det en regnskur....
 
*** Home is where our story begins.***
 

Takk for titten, håper du har likt det du så. og har lyst å stikke innom igjen. og skulle du ha lyst å gi en tilbakemelding, hadde det bare vært koseligt det!!
Ønsker alle en flott og solrik Påske.
klem Nita

1 kommentar:

  1. Hei å hoppsann:))
    Nå er jeg tilbake fra hytteturen.....og der var
    jeg uten strøm, vann, internett..m.m....:)))) litt
    deilig også:)

    Herlige og inspirerende bilder du viser her! Jeg prøvde å rydde/dille litt i dag ved inngangspartiet, men er litt snø i kroken enda som ikke sola når frem til....så får ta det litt etter litt..:)

    Overføringspasta - eller lim..heter Multi Medium og selges på noen hobbybutikker - nettbutikker. kjøpte mitt i fjor og husker ikke hvor..
    Kan prøve å finne den igjen og sende deg en link:)

    Blonder rundt skjermene aner jeg ikke hvor mye som skal til..jeg hadde mye blonder liggende så satte bare igang jeg:)

    Ønsker deg en nydelig kveld!
    Klem fra Janne

    SvarSlett