tirsdag 12. mars 2013

påskepynt med friske farger





Denne uke har der vært sykdom  her i huset. Når snuen renner i lange baner og hostingen gjør at magen kjennes ut som man har tatt 1000 situps, da må man gjøre noe for å ikke syns synn på seg selv, og i stedet for å spise snop så blir det for meg å sysle med noe kreativt.

Lillegutt var også hjemme i dag p.g.a hostinga  og hva gjør man  da for at lillegutt  ikke skal bli sittende foran tv'en hele dagen.??

jo da man gjør så her....

Eg har samlet litt doruller, for i barnehagen hadde vi ett prosjekt på gang med doruller.  disse ble nå brukt herhjemme i stedet.

Førsteklassingen min fikk på den måte litt grunnkunnskaper om farger .  Blander man i litt hvitt så får man en lysere farge.  grønnt hadde eg ikke så da måtte vi blande gul og blå og hvit. vanskeligt men det ble bra tilslutt.


 Man tar hva man har:  eg fannt  kobberfarget papir som glinser, dette limte eg sammen og klippet ut hanekam og nebb.
Den øverste toppen på dorullen brettet jeg så den ble flat og sydde deretter hanekammen fast.


Øyer hadde eg ikkje , så  da måtte vi finne på noe annet.  (Eg  hadde noen små tre-rundinger liggende , de ble malt hvite og oppå der festet vi en ¨diamantsten'' . Disse  ¨øyer¨ og nebbet festet vi deretter med limpistol .

 
Ble de ikke skjønne vel ?
 
Nå har jeg fått ryddet plass til de fine hønene og hanene i kjøkkenkroken min.
 
Har satt noen av de sammen med det fine servise fra oldemor, som pryder tallerkenhyllen min. og med perleblomster plantet i e'n av mine decoupagekopper  ble dette bare nusseligt.
De andre satte jeg i vinduet sammen med 2 lilla lysglass. ( ikke det beste bilde, da det ble for mye lys utefra.)
 
 
Når nå jeg var i gang å rydde på kjøkkenet , byttet jeg pynten på brettet mitt.  Engelen( Eg er veldig glad i engler og denne er så fin og tidløs at den får stå fremme hele året.) som har stått på den hvite kjøpmannsdisken , fikk ny plass, da den måtte vike for hønene,den fikk nå plass med perleblomstene midt på spisebordet.
 


Når ikke brettet står på spisebordet, har det sin plass på kjøpmansdisken  sammen med theskrinnet mitt og den søte hønene.
 
så endelig komm der litt påske her i huset også.
 
ha en fin - fin tirsdag alle som stikker innom meg.
 
klem nita
 

1 kommentar:

  1. Jo, disse ble kjempeskjønne!!! Såå kreativ du har vært - tross sykdom.. God bedring!
    Nydelig pyntet fat også!
    Klemmer fra Janne

    SvarSlett